
Ford și Toyota continuă să fie lideri în dezvoltarea tehnologiei bazate pe blockchain pentru vehicule, conform unor serii recente de depuneri de brevete din partea ambelor companii auto.
Împreună, Ford și Toyota au depus cel puțin 43 de brevete legate de blockchain în al doilea trimestru al anului 2024. În general, numărul brevetelor depuse în industrie a fost mai mic în trimestrul al doilea decât în cel anterior.
Cu toate acestea, potrivit datelor de la GlobalData Patent Analytics și Just Auto, Ford și Toyota au sfidat această tendință. Ford a crescut numărul depunerilor de brevete de la doar trei în primul trimestru la 14 în al doilea, în timp ce Toyota a crescut de la 25 de brevete în T1 la 29 în T2
Tehnologia blockchain în industria auto
Brevetele depuse de Ford, Toyota și alte companii din industria auto în ultimele luni abordează o serie de preocupări din acest sector. De exemplu, Ford a depus recent un brevet care ar putea asigura o proveniență imuabilă pentru proprietatea vehiculelor.
Conform cererii, sistemul Ford ar gestiona datele de proprietate ale unui vehicul, inclusiv schimbările de proprietate, prin contracte inteligente care se execută automat în funcție de datele evenimentelor în timp real. Blockchain-ul ar servi drept registru imuabil pentru înregistrarea modificărilor titlului de proprietate. Cu acest sistem, schimbul atât al bunului fizic (vehiculul), cât și al activelor asociate (titlul de proprietate) ar putea fi realizat într-o singură acțiune executată autonom.
Toyota și NFT-urile
Pe de altă parte, un brevet recent depus de Toyota sugerează că aceasta explorează dezvoltarea unui sistem intern bazat pe blockchain pentru a gestiona jetoane nefungibile (NFT-uri) legate de vehiculele sale. Acest sistem ar asigura că vehiculele aflate în stoc, cum ar fi cele deținute de dealeri până la vânzare, sunt reflectate cu exactitate în registrul blockchain.
Tehnologia vehiculelor autonome
Atât Toyota, cât și Ford au început să își ajusteze strategiile pentru a se concentra pe tehnologiile de „asistență la condus” în detrimentul vehiculelor complet autonome. La o întâlnire recentă, în care au participat sute de experți din industria vehiculelor autonome, s-a arătat că, deși optimismul rămâne ridicat, comunitatea tehnologică nu a rezolvat încă provocările care împiedică lansarea serviciilor de robotaxi.
Această trecere către tehnologia blockchain, mai matură, ar putea oferi un avantaj competitiv ambelor companii, chiar și în sectorul vehiculelor autonome. Un aspect cheie investigat de ambele industrii este impactul pe care infrastructura urbană bazată pe blockchain l-ar putea avea asupra tehnologiei vehiculelor autonome.
Lasă un răspuns